در بازسازی دفترکار چگونه بودجه خود را مدیریت کنیم؟

مدیریت بودجه در بازسازی دفترکار

هنگامی که فردی احساس کند محل کار یا اداره آن، فرسوده شده است، به فکر می افتد که آن را بازسازی کند. مدیریت بودجه در بازسازی دفترکار، از اهمیت بالایی برخوردار است. با رعایت برخی نکات میتوانید بودجه ی خود را مدیریت کنید و هزینه بازسازی را، کاهش دهید. در این مقاله ویلاسازی، همراه ما باشید تا با مدیریت بودجه، هنگام بازسازی دفتر کار آشنا شویم.

اهمیت و مدیریت بودجه در بازسازی دفترکار

 بازسازی محل کار، از این جهت اهمیت دارد که افراد یک شرکت، زمان زیادی از وقت خود را، در آن سپری می‌کنند، بنابراین لازم است، محلی که در آن کار می‌کنند نو و بازسازی شود. بازسازی یک دفتر کاری، دلایل مختلفی دارد مانند: جلب مشتری، فرسودگی، بهبود روحیه کارکنان و تغییر کاربری .

۱ . جلب مشتری: برای هر شرکت و اداره، داشتن محیط کاری زیبا هر توجهی را به خود جلب می‌کند و باعث می‌شود که مراجعه کننده، حس خوبی از محل کار شما بگیرد و تاثیر مثبتی بر روی کار شما داشته باشد. برای زیباتر کردن ظاهر محل کار خود، می‌توانید کاغذ دیواری‌ های راهروی ساختمان یا داخل ساختمان را تعویض کنید و یک باغچه مصنوعی بسازید و یا اینکه چند گلدان در سالن قرار دهید.

۲ . فرسودگی ساختمان: ساختمان‌های اداری، به دلیل بالا رفتن ساخت آن، دچار فرسودگی می‌شود و ممکن است بخش‌هایی از ساختمان، به تخریب نیاز داشته باشد. بنابراین لازم است که تاسیسات ساختمان را ترمیم کنید و شیر آلات آن را تعویض کنید و اگر سقف محل کار شما، نم دارد باید هرچه زودتر آن را رفع کنید. در هر ساختمان اداری و محل کار، باید بخش‌هایی از ساختمان ترمیم شود، تا این فرسودگی ها باعث خسارت بیشتر و یا تخریب آن نشود.

۳ .  بهبود روحیه کارکنان: بازسازی و زیباسازی فضا، می‌تواند روحیه کارکنان را بهتر کند و انگیزه آنها را برای کار بالاتر ببرد. از جمله کارهایی که می‌توانید برای روحیه کارکنان انجام دهید، شامل موارد زیر می‌باشد :

  •  نورپردازی های ویژه
  •   رنگ آمیزی دیوارها و استفاده از رنگ شاد و گیاهان در محل کار .

مطالب مرتبط: معرفی ۷ تا از بهترین روش های طراحی و بازسازی دفتر کار

۴ . تغییر کاربری: در برخی مواقع، مدیر شرکت تصمیم می‌گیرد که تغییراتی در بخش‌های ساختمان، انجام دهد. برای مثال، انباری شرکت را که برای مدت طولانی کاربرد نداشته است به دفتری مجزا تبدیل کند.

مراحل بازسازی محل کار یا ساختمان‌های اداری

۱ .  ابتدا باید با افرادی که در حوزه بازسازی مهارت دارند مشورت کنید .

۲ . می‌توانید از نظرات و پیشنهادات کارمندان نیز استفاده کنید .

۳ . پس از تصمیم گیری، باید تخریب اولیه بخش مورد نظر را انجام دهید، سپس در صورت نیاز، گچ ‌کاری و یا تعمیر سقف و یا رنگ کاری انجام می‌شود .

۴ . می‌توانید از نورپردازی استفاده کنید و پوشش نهایی کف را انجام دهید .

۵ . در نهایت، تمیزکاری و چیدمان نهایی می‌باشد.

مطالب بیشتر: اصول لازم برای طراحی داخلی اداری و دکوراسیون دفتر کار 

بازسازی دفترکار

نکاتی در مورد مدیریت بودجه در بازسازی دفترکار

استفاده از نور طبیعی

یکی از مهم ترین نکته‌ ها در بازسازی، این است که از نور طبیعی استفاده کنید. یعنی فضایی را برای پنجره در نظر بگیرید، که در طول روز بتوانید از نور طبیعی استفاده کنید. استفاده از نور طبیعی هم باعث صرفه‌جویی در هزینه مالی شما می‌شود و هم، فضای اداره شما را بزرگتر و بهتر نشان می‌دهد.

 از فضای موجود بیشترین استفاده را ببرید

فضا مهم نیست، چیزی که مهم است این است که، از فضایی که دارید بیشترین استفاده را داشته باشید. با چیدمان مناسب می‌توانید، کمترین فضا را در اداره، اشغال کنید و محیط شما، بزرگ تر به نظر برسد.

رنگ

استفاده از رنگ، بهترین گزینه برای تمیزتر و روشن ‌تر به نظر رسیدن اداره شما میباشد. استفاده از رنگ، بسیار مقرون به صرفه می‌باشد و همچنین اجرای آن بسیار آسان است. دیوارهای سفید برای فضاهای کوچک، بسیار عالی عمل می‌کند و باعث می‌شود فضای شرکت جادار تر و بزرگ تر به نظر برسد. اما اگر رنگ سفید مورد علاقه شما نیست، می‌توانید از ترکیب رنگ‌های متفاوتی استفاده کنید. اگر می‌خواهید لوگوی خود را، به نمایش بگذارید، با استفاده از رنگ می‌توانید، یک نقاشی بر روی دیوار ایجاد کنید تا لوگوی شما در دید همه افراد قرار بگیرد.

 زمانبندی

برای کاهش هزینه بازسازی، باید طبق یک زمانبندی پیش بروید. هر چقدر مدت زمان بازسازی ساختمان، طولانی تر شود هزینه آن بیشتر می‌شود. از مواردی که باعث کاهش سرعت در بازسازی ساختمان، می‌شود میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

۱ .  اختلاف نظر میان پیمانکار، کارفرما و نیروی کار

۲ . گرما یا سرمای بیش از حد یا بارندگی

۳ .  ارسال دیرتر از موعد مصالح

بهترین زمان برای بازسازی دفتر کار

 استفاده از طراحی کلاسیک برای مدیریت بودجه در بازسازی دفترکار

یکی از روش ‌هایی که برای کمتر کردن هزینه بازسازی و مدیریت بودجه در بازسازی دفترکار به شما پیشنهاد می‌شود، این است که از طراحی کلاسیک استفاده کنید. این طراحی علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه، از المان‌های تزیینی نیز، استفاده می‌کند. در این طراحی، از سنگ‌های تزیینی استفاده می‌شود و دارای کنده کاری ‌ها و گچ بری ‌های زیبایی می‌باشد.

نکته ی پایانی 

یکی از مواردی که تاثیر زیادی بر پیشرفت کار شما و افزایش مشتری دارد، محیط کار زیبا و مرتب میباشد. برای داشتن محیط کار زیبا می‌توانید، آن را بازسازی کنید. برای کاهش هزینه بازسازی، می‌توانید موارد زیر را در بازسازی خود اعمال کنید:

  •  استفاده از نور طبیعی
  •  استفاده از رنگ روشن
  • بازسازی به سبک کلاسیک
  •  طبق زمان بندی جلو رفتن و داشتن برنامه ریزی درست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *